메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국공학교육학회 공학교육연구 공학교육연구 제22권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
59 - 67 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze that hours for participating in CTL program and whether or not make of CQI have a effecton the student evaluation about teaching of engineering professor. This inquiry have done a multiple regression analysis that studentevaluation grade of teaching on 2018-1st semester of 240 engineering subjects of N University in Chungcheongnam-do as dependentvariable, and background factors and work factors as independent variable. Research results is follows. First, employment type haven'ta effect on teaching evaluation scores. And subject type, student’ concentration of class, teaching evaluation pre-scores have a positiveeffect on teaching evaluation rating, but student number have a negative effect. Second, hours for participating in CTL program haven'ta effect on teaching evaluation scores, but to make of CQI report have a positive effect on teaching evaluation scores. And I suggestedto make CQI for improve teaching evaluation scores and manage the quality of education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (85)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0