메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
金椿姬 (延世大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제30호
발행연도
2019.12
수록면
65 - 82 (18page)
DOI
10.24285/CLER.2019.12.30.65

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Korean students attach great importance to the use of polite expressions. However, Chinese textbooks and Chinese classes ignore this point. However, Chinese textbooks and Chinese classroom teaching activities in South Korea ignore the content of Chinese politeness. They think that when students learn “你好” and “再见”, they can use this to achieve their communicative purpose. But very disappointed. Because they speak Chinese is not elegant, they are used in Chinese as unnatural and inappropriate.
This paper is based on constructivism learning theory and language acquisition theory for curriculum design. This is the curriculum design of Chinese farewell pragmatics. We hope that students can understand some Chinese culture by learning Chinese farewell discourse. The use of politeness and pragmatic strategies in communication is a feature of Chinese language and culture.

목차

Ⅰ. 引言
Ⅱ. 硏究與敎學現況
Ⅲ. 相關概念與理論
Ⅳ. 對韓漢語告別禮貌語用敎學設計
Ⅴ. 結語
Ⅵ. 簡略附錄:≪중국어 路≫第35課:一路平安
【참고문헌】
【ABSTRACT】

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-720-000255855