메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김정훈 (원광대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제29권 제2호
발행연도
2020.4
수록면
187 - 198 (12page)
DOI
10.5934/kjhe.2020.29.2.187

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to understand preschooler’s consumer behavior and attitudes perceived by pre-day care center teachers and their attitudes toward consumer education through self-created consumer education stories. The study also explored the problems of managing educational roles and suggests how to resolve them. University students as pre-day care center teachers created stories with only pictures from unknown children’s stories in Korea. The contents and conversations were analyzed for this study.
As for the results of this study, the performance of the students as pre-day care center teachers were unstable, confusing, and non-professional. Such traits caused concerns about their effectiveness in consumer education for early childhood. Thus, suggestions follow; First, ‘Consumer Education’ has to be a required course for day-card center teacher qualifications. Second, ‘Consumer Education’ has to be arranged in capacity building for continuing education. Third, consumer education programs and tools should be developed and provided for student teachers.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0