메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제31권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
137 - 172 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
There are many grammar points in Korean language that have similar meanings and functions. Thus, learners have countless difficulties in distinguishing and using those grammars in discourse. The description of similar grammar lessons in Korean textbooks and grammar books are only a part of the whole description of that individual grammar, and it solely teaches the semantical differences. Furthermore, there is also the problem that the results of the previous studies are not reflected in the descriptions of grammar, and that, if reflected, the descriptions are vague and do not provide meaningful explanations to help the process of understanding. Therefore, the purpose of the study is to focus on the similar speculative expressions ‘-l kes katta’ and ‘-na pota’, and prepare a new comparative description of similar grammar points for intermediate and advanced learners. First, it reviewed previous studies to reveal the semantic and syntactical differences between the two expressions. Then it analyzed descriptions of each individual expression and similar expressions in Korean textbooks and grammar books to examine whether the results of previous studies were reflected or not, and to point out some problems in those descriptions. Finally, based on those discussions, a new comparative description was provided.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0