메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국비교정부학회 한국비교정부학보 한국비교정부학보 제23권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
29 - 56 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this article is to analyze the historical context, characteristics, and some programs of ESD systems in 4 advanced countries including Finland, Sweden, Germany, and Canada, and is to get some implications to contribute to expansion of consciousness and setting up basis for implementing of SDGs. The ESD programs for SDGs can be designed as education about sustainable development and education for sustainable development, and have to be enacted in the holistic context. Especially they have to see other 16 goals in viewpoint of 4th goals of SDGs. ESD has to pursue understanding of sustainable development, the importance of establishing SDGs and the process, and evaluation as well as implementing. For this, it requires the linkages among actors such as local governments, local sustainability alliance, and local universities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0