메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국교원대학교 교육연구원 교원교육 교원교육 제36권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
1 - 15 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to examine the current status of brain-related lessons and their relationship with knowledge about brain plasticity. A total of 955 pre-service teachers (349 for elementary school, and 606 for secondary school) answered survey questions about their experience taking a lesson involving brain knowledge. Among them, 514 (266 for elementary school, and 248 for secondary school) provided answers regarding their knowledge and beliefs regarding brain plasticity. The results showed that 30% had experienced having lessons about the brain. However, their knowledge of brain plasticity did not increase as a result of the brain lessons, except for one statement regarding learning and brain plasticity. Furthermore, beliefs about brain plasticity were positively related with perceived helpfulness and the importance of having knowledge about the brain for teaching. These results illustrate that current college education has little association with the knowledge about brain plasticity among pre-service teachers. Therefore, developing teacher training programs for enhancing belief and knowledge about brain plasticity is required.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0