메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
동북아시아문화학회 동북아시아문화학회 국제학술대회 발표자료집 동북아시아문화학회 2020년 제40차 춘계연합국제학술대회
발행연도
2020.7
수록면
231 - 236 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze various demands in online classes of graduate students, and to establish teaching strategies accordingly. In this study, Witkine & Altschuld"s three-stage model was used. three stages are as follows: First, satisfaction with on-line lessons was investigated. In the second stage, data was collected and analyzed through written inquiries and phone calls of graduate students currently taking classes as on-line lectures. In the third step, teaching strategies for utilization were presented.
The teaching strategy based on the results of the demand analysis is as follows. First, in order to help learners continue their learning to the end, it is necessary to establish a unique online teaching strategy such as management of learners for active participation, use of various cases for tension and concentration, and transfer of practical knowledge. Second, in order to meet the demand for question/answer with professors and sharing opinions with fellow learners, communication strategies such as online chatting using SNS should be introduced in the course of class introduction and it is necessary to establish strategies for students to actively participate in class and promote immersion. Third, technical support for a smooth distance lecture will be required for instructors.

목차

1. 연구의 필요성 및 목적
2. 연구방법 및 절차
3. 연구결과
4. 결론 및 논의
〈참고문헌〉
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-910-001090501