메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
孟春玲 (水原大學)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第124號
발행연도
2020.10
수록면
191 - 208 (18page)
DOI
10.25021/JCLL.2020.10.124.191

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Based on the mid-term examination papers of CSL1 from 2016 to 2018, this paper investigates the tone acquisition of Korean learners. The results are as follows:
First, Korean learners have the best acquisition of the 4th tone. Second, the acquisition of the 2nd tone is the most difficult. The confusion of the 2nd and 3rd tones is obvious.
Based on the analysis of statistical data and the author’s 15 years of teaching experience, this paper puts forward three suggestions for tone teaching.
First, following the principle of ‘easy to difficult’, the teaching order of tones should be changed to the 1st tone→the 4th tone→the 3rd tone→the 2nd tone. Second, we should use the five level tone mark to carry out the tone teaching throughout the course. Thirdly, we should strengthen the contrast training for the tones which are easy to be misidentified.

목차

1. 引言
2. 韓國學生聲調標注試題的信息統計
3. 韓國學生聲調習得的實態分析
4. 韓國學生聲調敎學的建議
5. 結語
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0