메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서용선 (숭실대학교) 조동혁 (숭실대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제21권 제4호
발행연도
2020.11
수록면
286 - 301 (16page)
DOI
10.15706/jksms.2020.21.4.012

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In recent years, competition among companies has become fiercer due to globalization and rapid technological development, and amid this competition, companies are making efforts such as relationship marketing for stable and long-term relationships with other trading companies to remain competitive. Therefore, this study was intended to demonstrate the effect of the relevant marketing execution factors on the quality and performance of the relationship between suppliers" partner firms". Research has shown that professionalism and communication as relationship marketing activities have a positive effect on relationship quality and relationship performance. It was also shown that relationship quality has a positive effect on relationship performance. Through this study, this paper aims to provide the theoretical support and foundation necessary to build and maintain healthy and stable relationships among firms".

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0