메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이강연 (신안산대학교) 박경태 (전북과학대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제17권 제3호(통권 제52호)
발행연도
2021.9
수록면
277 - 289 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study attempted an empirical analysis study on HMR"s milk kit products amid increasing consumer demand and interest in HMR"s milk kit products due to COVID-19. For consumers who have used HMR"s milk kit products, we empirically verified the relationship between the selection attributes of HMR"s milk kit products on purchasing behavior and customer satisfaction. The survey period was from August 22 to September 21, 2021, and the final 200 copies were used for analysis and the SPSS 21.0 statistical package program was used to test the hypothesis. First, as a result of testing the hypothesis that HMR"s milk kit product selection attribute will have a positive (+) effect on purchasing behavior, only convenience, variety, quality, and price have a significant effect on purchasing behavior. Second, as a result of testing the hypothesis that the selection attribute of HMR"s milk kit product will have a positive (+) effect on customer satisfaction, it was found that only convenience and variety quality among the selection attributes had a significant effect on customer satisfaction. Third, it was found that purchasing behavior will have a positive (+) effect on customer satisfaction. Through this study, we intend to present the basic research data of restaurant companies related to HMR and meal kit products and the theoretical basis of marketing.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0