메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
민하영 (대구가톨릭대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제30권 제5호
발행연도
2021.10
수록면
721 - 731 (11page)
DOI
10.5934/kjhe.2021.30.5.721

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the moderating effect of childcare center teachers’ adult attachment anxiety on the relationship between emotion-centered coping and their psychological burnout. Subjects were 252 teachers working for childcare centers in A Province. Questionnaires, which required self-reporting by teachers, were used to investigate adult attachment anxiety, emotion-centered coping, and psychological burnout. Collected data were analyzed by Multiple Regression and Hayes’ PROCESS Macro Model 1 using SPSS Win 21.0. Results are as follows. First, main effects of teachers’ emotion-centered coping and adult attachment anxiety on teachers" psychological burnout were observed. Teachers’ emotion-centered coping and adult attachment anxiety were positively associated with teachers" psychological burnout. Second, interaction effects of teachers’ emotion-centered coping and adult attachment anxiety on teachers" psychological burnout were observed. To manage their psychological burnout, it is necessary to provide more educational programs that can use effective coping strategies for childcare teachers in group with a high adult attachment anxiety.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0