메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정민정 (숙명여자대학교) 김유진 (경기과학기술대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제28권 제4호
발행연도
2019.8
수록면
319 - 332 (14page)
DOI
10.5934/kjhe.2019.28.4.319

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With the goal of providing basic data on the role of childcare teachers and different mediating factors that have a qualitative impact on child development, the current study investigated the mediating effect of teacher’s efficacy and role performance in the relationship between the childcare teacher’s character and teacher-child interaction. The current study surveyed 287 teachers working in childcare centers in Gyeonggi-do Province using character self-evaluation, teacher’s efficacy, teacher’s role performance, and teacher-child interaction to collect data. The key findings were as follows: first, there was an intercorrelation between all the four factors, childcare teacher’s character, teacher’s efficacy, teacher’s role performance, and teacher-child interaction. Secondly, the study found that childcare teacher’s efficacy does not have a mediating effect while the teacher’s role performance shows a partial mediating effect on the relationship between childcare teacher’s character and teacher-child interaction

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (84)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-590-000981735