메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조우미 (Daegu Catholic University) 민하영 (Daegu Catholic University)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제37권 제4호(통권 제156호)
발행연도
2019.12
수록면
129 - 137 (9page)
DOI
10.7466/JKHMA.2019.37.4.129

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the mediating effect of problem focused coping on the relationship between ego-resiliency and work engagement of teachers in childcare centers using the Structural Equation Model. The subjects were 251 childcare centers teachers. Questionnaires, which required self-reporting by childcare centers teachers, were used to investigate ego-resiliency, problem focused coping and work engagement. The results of our study were as follows. Structural Equation Modeling(SEM) revealed that first, the childcare center teacher’s ego-resiliency had an influence on problem focused coping. Second, problem focused coping had an influence on work engagement. Third, the childcare center teacher’s ego-resiliency had an indirect influence on work engagement through problem focused coping.
The results suggest problem focused coping had more of an influence on work engagement of teachers in childcare centers than ego-resiliency. Therefore, to promote work engagement, training on problem focused coping strategies in stressful situation should be provided to teachers.

목차

Abstract
Ⅰ. 연구의 필요성
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-591-000107913