메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yi Liu (연변대학교) 김양희 (백석대학교)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제25권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
113 - 132 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores whether the EFL teachers’ collaborative action research can affect their professional development. Fifty-six in-service teachers participated in this research, and their perceptions and practices towards professional development are examined. Both quantitative and qualitative data are gathered from the survey questionnaires and individual interviews. The data shows that after the teachers attend the collaborative action research, they hold more student-oriented rather than self-oriented beliefs on teachers’ professional development. Besides, the participants prefer the activities related to practical teaching over research. But after they engaged in the tailored learning community, they began to realize the importance of teaching research and they even sought opportunities of cooperative development. The participants also reported that improper school evaluation may hinder their professional development. It is suggested that the support from school authority are also needed in the form of creating some professional development programs.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0