메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
차호윤 (키출판사) 이석재 (연세대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제26권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
71 - 93 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate to what extent pronunciation features, which are segmentals and suprasegmentals, contribute to the listeners’ intelligibility of Korean elementary English learners’ read-aloud speech. It also aims to explore whether learners’ age and English proficiency mediate the contribution of segmental and suprasegmental features on the intelligibility. A total of 1,440 sentence-level pieces of read-aloud speech were collected from Korean elementary school students from 3rd to 6th grades. Three raters evaluated the read-aloud speech on their subjective understandability. Three types of assessments were given to the raters: ‘assessment of intelligibility,’ ‘assessment of suprasegmentals,’ and ‘assessment of segmentals.’ The collected assessment data was analyzed using SPSS 25. It is revealed that segmental features had a more significant impact on intelligibility than suprasegmental parts, regardless of learners’ age and English proficiency. Additionally, it was found that the younger the learners are and the lower their English proficiency is, the more segmentals took a significant role in listeners’ intelligibility.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0