메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이상복 (원광대학교)
저널정보
한국브레히트학회 브레히트와 현대연극 브레히트와 현대연극 제40호
발행연도
2019.1
수록면
35 - 56 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The musical <That Bastard Brecht> recreates Brecht as cultural content. This work, which examines the defects of Brecht, censures Brecht’s problems from various perspectives. Can the relationship with the women who collaborated with him be acceptable? At what level can he understand the abuse of their talents and labor force? Obviously, Brecht used his fame and authority to impair thair human dignity. It is also true that their talents have been used without reasonable compensation. This musical produces critical new content based on historical facts relating to Brecht’s outstanding theatrical work. There is a clear distinction between historical facts and fictional truths. Brecht is a pure function of ‘Brecht as a cultural content’ in this musical to raise an opportunity to reflect on the true meaning of historical fact through this gap. In this sense, the musical <That Bastard Brecht> can be regarded as a work of enhancing the critical transformation of prototypical content in the overcrowding of cultural contents.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0