메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이영환 (전북대학교)
저널정보
충북대학교 생활과학연구소 생활과학연구논총 생활과학연구논총 제24권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
183 - 196 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the level of satisfaction among childcare teachers who participated in an in-service education for the long-term unemployed conducted in real-time remote video classes using Zoom. The results of the study were as follows: the main advantage of real-time video classes in this context is that childcare teachers are saved the transit time to the training location. It was also found that it would be desirable for real-time video classes to be conducted in small debate-oriented classes. Finally, under conditions of the COVID-19, it seems inevitable that in-service education of childcare staff should be centered in a classroom-based educational approach. Web-based instruction in the form of real-time video may be an appropriate alternative to classroom-based education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0