메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유영란 (수원대학교) 김정은 (수원대학교)
저널정보
한국아동심리치료학회 한국아동심리치료학회지 한국아동심리치료학회지 제16권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
41 - 59 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to investigate the mediating role of job satisfaction in the relationship between teacher aptitude and teacher-infant interaction. Data was collected in September 2020 from childcare teachers working at childcare centers in the city of Hwaseong through snowball sampling, and 224 questionnaires were used for the analysis. Descriptive statistics, correlations analysis, and mediation analysis were conducted using SPSS 23.0. The results show that there were significant correlations among the three key variables, namely teacher aptitude of childcare teachers, job satisfaction, and teacher-infant interaction. The mediation analysis confirmed a significant mediating role of job satisfaction in the relationship between teacher aptitude of childcare teachers and teacher-infant interaction, and partial mediation was found. Implications and suggestions for future research were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0