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Investigating Factors Affecting Users’ SNSs Continuous Intention: A Sequential Mediation Model of Social Interaction and Trust
무역연구
2020 .01
소셜네트워크서비스(Social Network Service: SNS) 사용자의 위험인식에 관한 연구
한국생산관리학회지
2016 .01
Robust Self-presentation: When and How Do People Present Themselves on Social Networking Sites (SNSs)?
한국경영학회 융합학술대회
2019 .08
A Role of Group Identity: Relationships among Perceived Social Support, Relational Bullying, Victimization, and Psychological Outcomes
정보사회와 미디어
2015 .12
소셜미디어 이용 동기 연구 : 개방형 SNS와 폐쇄형 SNS 비교를 중심으로
한국언론학보
2015 .02
Impacts of SNS Attachment and Travel Product Satisfaction on Motivations for Sharing Product Experiences on SNSs
관광레저연구
2015 .04
SNS상 긍정적 및 부정적 사회적 공유(social sharing)가 대학생들의 심리적 안녕에 미치는 영향
한국소통학보
2020 .01
Understanding Consumer Intention to Share Native Advertising and Brand Information on Social Media: A Focus on Consumer Socialization
한국심리학회지: 소비자·광고
2020 .01
휴리스틱 유형과 영향요인, 행동의도와의 관계 연구 : 와인제품 구매행동 중심으로
인터넷전자상거래연구
2016 .02
SNS 사용자들의 사회적 라포 현상 연구
지식경영연구
2018 .01
여론으로서의 소셜미디어 : 이념 극단성과 SNS 유형, 이용자 관여의 관계에 대한 분석
한국언론학보
2021 .10
What drives customers to use retailers’ Facebook pages? Predicting consumers’ motivations and continuance usage intention
Journal of Global Fashion Marketing
2016 .01
사회적 지지 과부하가 소셜미디어 환경에서의 사회적 소통에 미치는 영향
지식경영연구
2017 .01
코로나19 초기에 정부 신뢰가 다채널 정보 추구에 미치는 영향 : 정보 불충분성과 감정 반응의 매개 역할
한국광고홍보학보
2021 .04
Hedonic or Utilitarian : Why People Keep Using Social Network Services
한국IT서비스학회지
2015 .01
Exploration of a Social Networking Site from L2 Learners’ Perspectives: The Case of Lang-8
멀티미디어 언어교육
2015 .01
A Cross-Cultural Analysis of the Effect of Social Media Use on Psychological Well-Being: The Role of Motivation, Social Support, and Self-Esteem
한국소통학보
2017 .06
Influence of Homophily and Tie Strength on Purchase Intention on Microblog-based SNSs through Perceived Diagnosticity
인터넷전자상거래연구
2015 .04
시설이용자의 휴리스틱 영향요인에 대한 탐색적 연구: 공공 및 민간 체육시설을 대상으로
한국정책연구
2023 .12
Digital influencer marketing: How message credibility and media credibility affect trust and impulsive buying
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2022 .09
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