메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
지문건 (전남대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.23 No.1
발행연도
2018.1
수록면
369 - 396 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the structural relationships of variables impacting the English vocabulary proficiency of 202 elementary school, 197 middle school, and 210 high school Korean learners. English vocabulary tasks and a questionnaire on vocabulary learning strategy were conducted. Vocabulary learning strategy consisted of determination, social, metacognitive, cognitive, and memorization strategies. Results of regression showed that determination and memorization strategies play an important role in English vocabulary ability in elementary learners; memorization strategy predicts a significant amount of unique variance for English vocabulary proficiency in middle school learners; and metacognitive and memorization strategies contribute a significant amount of unique variance to English vocabulary proficiency in high school learners. Findings of structural equation modeling indicated that determination strategy is a direct component in elementary learners, memorization strategy is a direct endogenous variable in elementary and middle school learners, and metacognitive strategy directly influences high school learners English vocabulary achievement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0