메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심도현 (경기도여성가족재단)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제31권 제1호
발행연도
2022.2
수록면
23 - 32 (10page)
DOI
10.5934/kjhe.2022.31.1.23

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate moderating effects of teachers’ attributional style on the relation between intrinsic work motivation and teaching efficacy in child care centers. Subjects were 120 teachers employed in workplace child care centers. Collected data were analyzed by mean of process macro 3.0 for moderation process analysis for PASW Statistics 21.0.
Results of this study focusing on internal locus of control of attributional style are as follows. First, teachers" intrinsic work motivation was positively associated with teaching efficacy. Second, teachers’ internal locus of control was positively associated with teaching efficacy. Third, interaction effects of teachers" intrinsic work motivation and internal locus of control on teaching efficacy were observed. In conclusion, this study revealed that the influence of child care center teachers" intrinsic work motivation on teaching efficacy was partially controlled by the teacher"s internal locus of control of attributional style.

목차

Abstract
Ⅰ. 문제제기
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 결과분석
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-590-001092185