메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyaejung Lim (Kyungpook National University) Chang-Kyo Suh (Kyungpook National University)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제22권 제2호
발행연도
2022.4
수록면
35 - 50 (16page)
DOI
10.37272/JIECR.2022.04.22.2.35

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Since the advent of the Internet, the platforms of learning sites have gradually shifted. However the first report of the novel coronavirus (COVID-19) in 2019 became the start of the huge and unknown change in the field of e-learning. In this paper, the research period is divided into two parts for the analysis: pre-COVID-19(2018 - 2019) and post-COVID-19(2020 - 2021). We analyzed the data extracted from Web of Science by using the program called CiteSpace (Chen, 2004) and confirmed the top three sub-areas of the pre-COVID-19. They were “E-learning System”, “Investigating Students Acceptance” and “Case Studies.” The top three sub-areas of post-COVID-19 period were “COVID-19 Pandemic”, “Teacher Behavior” and “Academic Achievement”. Through the timeline analysis the overall changes were identified and the promising clusters were predicted. Burst detection analysis also extracted the most significant documents of the e-learning field.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Materials and Methods
Ⅳ. Results
Ⅳ. Conclusions
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0