메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황진희 (인천대학교) 김선희 (인천대학교)
저널정보
한국인체미용예술학회 한국인체미용예술학회지 한국인체미용예술학회지 제22권 제3호
발행연도
2021.9
수록면
175 - 186 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study constructed curriculum for high school students majoring in cosmetology by applying ‘the project-learning methods’ as the teaching-learning approach to enhance the students’ creativity and problem-solving ability in art makeup courses. Considering the learners’ levels, an art makeup course model that uses a mask as a teaching tool was suggested. First, the definition, types, and characteristics of art makeup and project-learning methods were examined through a literature review. In the next step, Kilpatrick’s Project Method was applied, and courses were planned, using masks to effectively present art makeup classes. In the final chapter, the results of the actual courses were described. The curriculum was planned and implemented in 4 stages: purposing, planning, accomplishing, and evaluating. As a result, the students’ fear of failure was reduced while learning effects were enhanced. In addition, unique and creative results were obtained.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0