메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황지현 (강원대학교)
저널정보
한국수학교육학회 수학교육연구 수학교육연구 제23권 제3호
발행연도
2020.9
수록면
149 - 164 (16page)
DOI
http://doi.org/10.7468/jksmed.2020.23.3.149

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to establish an observation protocol for mathematical modeling as an alternative way to examine instructional alignment to the Common Core State Standards for Mathematics. The ins tructional alignment observation protocol (IAOP) for mathematical modeling was established through careful review s on the fidelity of implementation (FOI) framework and prior studies on mathematical modeling. I shared the initial version of the IAOP inclu ding 15 items across the structural and instructional critical components as the FOI framework suggested. Thus, the IAOP covers what teachers should do and know for practices of mathematical modeling in classrooms and what teachers and students are expect ed to do. Based on the findings in this study, validity and reliability of the IAOP should be evaluated in follow up studies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0