메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
배주경 (한국교육과정평가원) 주형미 (한국교육과정평가원)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제14권 제4호
발행연도
2021.11
수록면
29 - 51 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study aims to analyze whether the contents of elementary and middle school English of the 2015 revised English curriculum are properly organized. To this end, a survey of elementary and middle school English teachers and qualitative analysis on the educational content section of the curriculum, "3. Content System and Achievement Standards" were conducted. The results suggested that the educational contents of the 2015 revised English curriculum are structured in consideration of the sequence and hierarchy between grade levels and among content areas. In addition, it can be said that the proportion of educational content between areas is appropriately organized. However, educational contents of certain areas or grade levels need to be adjusted in terms of function of the content scheme, the range of new vocabulary available by school levels, or achievement standards. In addition, it can be seen that some areas need improvement in terms of the proportion of educational content between areas. The results of this study are expected to contribute to the revision of the next English curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0