지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
ABSTRACT
1. Introduction
2. Literature review
3. Method
4. Results
5. Discussion and Conclusion
References
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Exploring the Complex Associations among Language Proficiency, Aptitude, Cognitive Style, Vocabulary Learning Strategies, and Vocabulary Knowledge
Journal of Asia TEFL
2024 .09
한국어 학습자의 숙달도별 어휘 사용 양상
이중언어학
2019 .01
Breadth and depth of vocabulary learning: Which is better for improving TOEIC listening and reading?
영어교과교육
2015 .01
The Effect of Online Vocabulary Learning on Passive and Active Vocabulary Use at a Range of Proficiency Levels
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2019 .01
L2어휘학습 요인에 관한 구조적 관계 모형
영어영문학21
2015 .01
숙달도를 고려한 한국어 교재의 주제별 어휘 제시 양상 분석
이중언어학
2017 .01
한국어 학습자의 어휘 능력 측정 방법에 대한 고찰
언어와 문화
2017 .01
중학교 영어 학습자의 어휘학습전략 사용에 관한 연구
현대영어영문학
2016 .01
Vocabulary Exercises With Different Involvement Load After Reading in a University EFL Reading Class
응용언어학
2015 .12
What Does ‘Knowing a Word’ Mean to Korean EFL Learners? : The Effect of Their Perception of ‘Knowing a Word’ on Vocabulary Knowledge
Studies in English Education
2023 .06
The Relationship Between Young EFL Learners’ Vocabulary Knowledge and Listening Comprehension
초등영어교육
2022 .09
한국어 능동적·수동적 어휘습득에 관한 구조방정식 모형
이중언어학
2017 .01
A Study on Different Dimensions of Vocabulary Knowledge Influencing English Writing Performance
영어영문학연구
2022 .11
EFL 학습자의 어휘 지식과 어휘 학습 전략 사용 간의 구조적 관계
언어연구
2019 .01
한국어교육용 고급 어휘 선정에 대한 연구
외국어로서의 한국어교육
2015 .01
Promoting Breadth and Depth of Vocabulary Knowledge
외국학연구
2017 .01
L2어휘습득 요인에 관한 구조 관계 분석: 횡단적 연구
Studies in English Education
2018 .01
Using Automated Translating Machine to Encourage Target Vocabulary Learning During COVID-19
통번역교육연구
2021 .09
한국인 영어 학습자의 자기평가와 영어 공인점수와의 관계분석
영어영문학21
2017 .01
Innovative Measures of Young Learners’ English Language Proficiency: A Review of English Language Proficiency Assessments for Young Learners
Journal of Asia TEFL
2019 .01
0