메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
董聰 (漢陽大學校) 沈小喜 (梨花女子大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第146號
발행연도
2024.6
수록면
7 - 31 (25page)
DOI
10.25021/JCLL.2024.6.146.7

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
It has been 66 years since the “Scheme for the Chinese Phonetic Alphabet” was first introduced. Since then, countless foreign learners along with several generations of Chinese students have all begun their Chinese language acquisition journey through Pinyin. During the initial introduction, Hanyu Pinyin was presented to educators along with a series of phonetic guidelines designed to aid learners in pronunciation.
Hanyu Pinyin is rightfully considered an indispensable tool in the instruction of Chinese phonetics. However, as a Chinese learner, if you don’t understand the design rules of Pinyin, it is easy to commit pronunciation errors. Since Hanyu Pinyin forms the backbone of most teaching methodologies, it’s also crucial for instructors to be well versed in the subtleties of the linguistic tool and recognize its limitations. This paper evaluates the differences between “letters” and “symbols” through the use of the Chinese phonetic Alphabet “o”.
The Chinese phonetic alphabet ‘o’ exclusively combines with labial consonants, written as bo, po, mo, fo. Nevertheless, its actual pronunciation is [uo], representing a compound vowel structured as “Medial + Nucleus.”

목차

1. 서론
2. 한어병음자모 ‘ο’에 대한 논의
3. ‘o’ 의 통시적 음운변화
4. 한어병음자모 ‘o’의 인지 실험
5. 결론
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-151-24-02-090064621