메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
閔載泓 (德成女子大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第150號
발행연도
2025.2
수록면
79 - 98 (20page)
DOI
10.25021/JCLL.2025.2.150.79

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Chinese is a language with developed complements. Due to the inconsistency in sentence elements, Korean learners who learn Chinese as a second language have difficulty acquiring grammatical knowledge of Chinese complements, and due to a lack of understanding of the grammatical function of complements, they end up using many ungrammatical sentences and erroneous expressions.
In this article, I will analyze the types of errors Korean learners make in Chinese directional complements by categorizing them into four types: ‘component non-use errors’, ‘component addition errors’, ‘verb mixing errors’, and ‘word order errors’, and I will also analyze the reasons for the errors.
Mistakes that occur when we learn a foreign language are simple mistakes and temporary phenomena, but errors are regular mistakes that occur due to differences between the native language and the foreign language. Learners of foreign languages cannot help but be influenced by their native language, but they must constantly make efforts to overcome this. Beyond the innate difficulties, efforts to overcome errors and environmental settings are necessary. In addition, the internal structure and pattern analysis of sentences where errors occur must be repeatedly learned. This is where specific error analysis like this article can contribute.

목차

1. 들어가기
2. 성분 미사용 오류
3. 성분 추가 사용 오류
4. 동사 혼용 오류
5. 어순 착오 오류
6. 나오기
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092462700