메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영유아보육학회 한국영유아보육학 한국영유아보육학 제32집
발행연도
2003.3
수록면
47 - 69 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to develop early childhood science activities, which could be utilized as an extracurricular program in the day-care center. The program is based on the Constructivist theory(Piaget and Vygotsky) and the nation-wide survey data on the extracurricular programs and science activities in the day-care center. After the manuals for the program was monitored and corrected by the professionals, the application of each activities was empirically tested by the teachers in the day-care setting.
The effects of the sample program(6 activities) were conducted using Tegano, Sawyers & Moran(1989)'s Scientific problem-solving scale and Lee(2001)'s Scientific attitude scale. Subject of thirty nine children were administered by the pre-test and post-test and experimental group participated the program for six weeks. The results showed that the program was effective for enhancement of scientific problem-solving ability and scientific attitude of young children in day-care setting.

목차

Ⅰ. 연구의 필요성 및 목적

Ⅱ. 과학 특별활동 프로그램의 이론적 배경

Ⅲ. 과학 특별활동 프로그램의 개발과정

Ⅳ. 과학 특별활동 프로그램의 구성

Ⅴ. 과학 특별활동 프로그램의 평가

Ⅵ. 결론 및 제언

참 고 문 헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-375-013802667