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이용수
ABSTRACT
1.INTRODUCTION
2.PROCESS OF APPROXIMATE FORMULATION
3.COMPUTATION OF THE JOINT STIFFNESS OF DETAILED SHELL MODEL
4.JOINT STIFFNESS OF SIMPLIFIED BEAM MODEL
5.FORMULATION OF APPROXIMATE JOINT STIFFNESS
6.CONCLUSIONS
ACKNOWLEDGEMENT
REFERENCES
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[구조강도부문] 차체 구조물의 최적설계를 위한 결합부 강성의 근사적 수식화에 관한 연구
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2000 .05
저진동 차체 설계를 위한 결합부 강성 최적화 결정법
한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집
1996 .06
강성도 설계인자 기여도 분석을 통한 차체 결합부의 최적설계
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한국재료학회지
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축약 행렬법을 적용한 차체 결합부 해석
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축약 행렬법을 적용한 차체 결합부 해석
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차체 설계를 위한 결합강성의 인자연구
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Structural joint modeling and identification: numerical and experimental investigation
Structural engineering and mechanics : An international journal
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최적화를 이용한 전기자동차 구조물 접합부의 특성 규명
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1995 .11
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2010 .10
Joint parameter identification of a cantilever beam using sub-structure synthesis and multi-linear regression
Structural engineering and mechanics : An international journal
2013 .01
모드해석을 이용한 L, T 자형 구조물의 결합 강성 평가 방법에 대한 연구
소음·진동
1999 .10
Analytical modeling of thin-walled box T-joints
Structural engineering and mechanics : An international journal
2009 .01
박스 보 T형 조인트의 강성 평가에 관한 연구
한국자동차공학회논문집
1995 .07
A hybrid method for dynamic stiffness identification of bearing joint of high speed spindles
Structural engineering and mechanics : An international journal
2016 .01
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