메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이광호 (Yong-Gul Park) 강덕만 (동아이엔지) 최정열 (서울과학기술대학교) 장승엽 (한국철도기술연구원) 박용걸 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2010년도 정기총회 및 추계학술대회
발행연도
2010.10
수록면
1,086 - 1,094 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In traditional railroad tracks, joint bars are being used to connect the ends of adjoining rails. Because the vertical bending stiffness of two bars is generally much lower than of the rails, the passing wheels generate lager deflections in the joint region. This in turn leads to larger wheel forces caused by the dynamics of the passing vehicles and to accelerated track deterioration. In recent decades these expansion joints are being eliminated by the introduction of the continuously welded rails (CWRs). However, the retention of the automatic block signaling system created the need for electrically insulated joints which utilize joint bars. A shortcoming of many of the presently used insulated joints is that the bending stiffness of the insulated joints bars is even smaller than of the non-insulated joint bars that are being eliminated. At first an analysis is presented for the rail joint theory to be conducted. Then a calculation is described that utilizes various stiffness and length of rail joints. The obtained calculation results are then compared with the corresponding analytical results. This confirms the validity of the assumed the optimum length and stiffness of joint bars and of the presented analysis.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-326-003879896