메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1996년 춘계학술대회논문집 2호
발행연도
1996.6
수록면
361 - 367 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
In the case that EGI system is applied, air-fuel mixing period is so short that a lot of fuel-film and liquid-fuel flow into cylinder. Since this fuel-film is not burnt in cylinder, it is exhausted in the form of HC emission. In. this paper, fuel-film measuring device is manufactured specially, the amount and distribution of fuel-film which flows into through valve, can be measured quantitatively using this device. And, with the spark plug in which optical fiber inserted, diffusion flame is observed at second hand. As the result of this experiment, the information of optimal spray characteristics and injection condition that minimize fuel-film development, can be built up.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.실험 장치 및 측정 방법

3.결과 및 고찰

4.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014104705