메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 제24권 제1호
발행연도
2004.4
수록면
71 - 74 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Brand has showed up in the industry of the apartment style factory over fifteen years old. In this time, we have to estimate the valuation of the apartment style factory and simultaneously communicate the renewness and reposition to the buyers by new brand naming strategy. Weather the company have a power brand in the industry of the apartment style factory or not has an critical effect for a great success in business. According to the aforementioned fact, this study analyzed the brand naming change of the apartment style factory and then we exhibit the brand strategy and management by market positioning for the companies.
The purpose of the brand strategy in level one concentrate into the satisfaction of the buyer's needs. The purpose in the second level get the product fame. The next level purpose obtain the acquisition of the brand image. And then marketer have to show up brand extension in fourth level. Lastly, if marketer get the performance of the intentional purpose from one to fourth levels, the goal in the fifth level choose the strategy of the individual brand and representation brand.

목차

Abstract

1.서론

2.아파트형 공장에 대한 일반적 고찰

3.브랜드 진화와 이에 따른 따른 디자인 변화

4.시장포지셔닝에 따른 브랜드전략

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-014279438