메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동아인문학회 동아인문학 東亞人文學 第9輯
발행연도
2006.6
수록면
445 - 477 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A comparative study on the teacher's on-the-job training could present effective alternatives to raise the quality of teacher's on-the-job training in Korea. According the above necessity, the purpose of this study was to compare the teacher's on-the-job training system between Korea and China. To accomplish this purpose, in-depth review on the related literature was implemented. Criteria for comparison were the operating body and types.
Based on the result of this study, following suggestions were proposed.
First, in order to raise efficiency of teacher's on-the-job training institutions, teacher's on-the-job training should be practiced in succession of pre-job teacher education.
Second, the whole process and system of teacher's on-the-job training should be re-examined. Centralized system is not desirable in the side of autonomy and creativeness.
Third, in order to increase professional capacity of teachers, institutional and structural system that could provide opportunity to teachers to demonstrate their professional capacity should be established.

목차

Ⅰ. 序論
Ⅱ. 理論的 背景
Ⅲ. 韓國의 敎員 現職硏修
Ⅳ. 中國의 敎員 現職硏修
Ⅴ. 兩國 敎員 現職硏修의 比較分析
Ⅵ. 結論
【參考文獻】
〈Abstract〉

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-001-017611130