메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Hybrid Electric Vehicle (HEV) has two power sources, one is an internal combustion engine, the other one is an electric motor, and HEV is developed for reducing fuel consumption and emission. The main driving strategy of HEV is start & stop mode and boosting & regeneration mode done by electric motor. Therefore, the effect for fuel consumption by engine start & stop function should be evaluated and optimized in HEV. This paper introduces mild type Diesel HEV and evaluation results of engine start algorithm by electric motor. In addition that, this paper evaluates the contribution of fuel consumption by engine start & stop function based on test results in chassis dynamometer by FTP mode.

목차

Abstract
1. 서론
2. 디젤 하이브리드 시스템
3. 디젤 하이브리드 자동차 엔진 시동 알고리즘 개발
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-016822993