메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제43집
발행연도
2008.8
수록면
33 - 58 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this essay is to propose the method of reading instruction based on communication. The reading has a trait of communication reader with book. The reader having a question for world corresponds with book to take answer. The book offers answer to reader' question. The reading is communication between reader and book.
The reader must take the reading methods for communication reading. The methods of communication reading are composed of three factors. The one is to know the essential of message according to aims of reading. Another is to learn the tools of communication with book. The other is to follow procedure of dialogue in reading communication; taking questions, talking, possessing answers.
In reading instruction must teach to students the method of communication reading. So, they have to hold it. If students make use of the communication reading when they read book, then they get the development of mind. Because of the students reconstruct the idea in conversation with books. To conversation with books, students have to take a question for the theme of book. If they get answer, then they do reconstruction their mind. The reading education help students communication with books holding questions.

목차

Ⅰ. 서언
Ⅱ. 독서 의사소통의 구조
Ⅲ. 독서 의사소통 교육의 방향
Ⅳ. 결언
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0