메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김수연 (국민대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제19권 제2호 (인문 사회과학편)
발행연도
2010.5
수록면
597 - 607 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to prove that the appropriate fit between service failure and recoveru strategy can efficiently maximize customer satisfaction and behavioral intention, by using the prepared scenario through comprehensive approach concerning how the expectation level of service recovery has influence on perceived faimes, satisfaction and behavioral intention of service recovery based upon size in case of service failure. For purpose of this study, 496 answers were applied to analysis among distributed 600 questionnaires with 104 exception of lightly qualified answers in the target of user public sports center. The date was analysed by the Frequency analysis, Reliability analysis Exploratory factor analysis and Confirmatory factor analysis, Correlation analysis, Structure equation model analysis in accordance with the purpose of the study by using SPSS WIN Ver. 12.0 and AMOS 7.0. Following results were obtained through above analysis. First, perceived recovery justice has an effect on customer satisfaction and behavioral intention second, customer satisfaction and restaurant satisfaction have positive influence on behavioral intention. the results will be helpful for them to develop a further service failure and recovery framework. For service marketing mangers, the results will suggest specific guidelines for establishing service recovery strategies.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-692-002390793