메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이원준 (인하대학교) 이승로 (인하대학교) 이창언 (인하대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2010년도 추계학술대회 강연 및 논문 초록집
발행연도
2010.11
수록면
2,270 - 2,275 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Homogeneous charge compression ignition (HCCI) is the best concept to reduce NOx and PM in diesel engine emissions, but it has a problem to adjust ignition timing in high load range and high RPM. In this paper, the combustion characteristics of Heptane/Toluene blending fuel was studied and the new method of controlling ignition timing using the combustion characteristics of fuel was suggested and validated. As results, the ignition timing can be controlled by mixture ratio of the blended fuel. As the ratio of toluene increased, the ignition time was delayed and the 1st and 2nd oxidation reaction times were also delayed. Additionally, as RPM of engine increased, the ignition time was also delayed but it can be controlled by increasing the ratio of heptane.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수치해석 방법 및 계산 조건
3. 결과 및 고찰
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-550-003940836