메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신길호 (강원대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제18호
발행연도
2010.12
수록면
79 - 99 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study are (1) to analyse, through a survey of 204 English teachers, the actual state of 'Teaching English through English (TEE)' at primary and secondary schools in Korea, and to suggest schemes for its improvement. Effort has been exerted to develop students' English communicative ability in the school context, especially in the implementation of the TEE policies at schools. In preceding studies, there have been many positive findings regarding the affective and cognitive effects of TEE. But, there are so many limitations for the TEE policies such as class size and teachers' language abilities. The survey shows that English teachers use the English language at a rate of 5 to 2.62 (52%) in their classes. In order to encourage TEE in English classes, the following is suggested: (1) offering effective in-service training and intensive education at teacher's college; (2) providing administrative support by developing TEE materials and supplying sufficient teaching aids; (3) further studying practical teaching methods of TEE.

목차

1. 서론
2. 선행연구
3. TEE의 개념
4. 실태분석과 개선방향
5. 결론과 제언
참고문헌

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-705-003776360