메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제35권 제4호
발행연도
2009.1
수록면
125 - 155 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study reviews literature on classroom observation evaluation frameworks to teach English in a target language, which have been developed overseas, and furthermore suggests how to develop a valid TEE observation form in the Korean context. Following frameworks to evaluate general classes abroad, the researchers investigated classroom evaluation frameworks based on the classes given L1 and L2, and then frameworks to evaluate classes taught only in the target language. Based on the literature review, this study came up with 61 elements to evaluate TEE classes, which were divided into four categories: lesson planning, execution/methods, class management on the teachers’ side; and learner language on the learners’ side. The checklists to evaluate TEE classes we developed need to be adapted to a given context according to purposes of evaluation, teachers’ as well as learners’ proficiencies and then to figure out whether the revised evaluation form is valid.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0