메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손원영 (서울기독대학교)
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제27집
발행연도
2010.12
수록면
319 - 348 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this research is to clarify the concept of "God's praxis" and "educational ministry" and also to find out some possibilities of praxis-oriented educational ministry though the case study about Shinbanpo Methodist Church, Korea. First of all, this article is more interested in aspect of praxis-oriented educational ministry rather than transmission or indoctrination of educational ministry in the Korean churches. In addition, researcher classifies three different praxis-oriented educational ministry theories in terms of James Fowler's "God's praxis theory," Wonyoung Sohn's "Theopraxis theory," and Richard Osmer's "Theodrarna theory."
On the basis of the common grounds of God's praxis above three, this article tries to investigate the educational ministry of Shinbanpo Church as an alternative case for a God's praxis-oriented educational ministry. In details, by the reference of especially Osmer's theory for the congregation that he connected between Christ's fivefold office (prophetic, priestly, transfigured, royal, and open fellowship) and congregational Christopraxis (Marturia, Diakonia, Doxology, Didache, and Koinonia), this article also suggests some ideas for God's praxis-oriented educational ministry through the Shinbanpo Methodist Church. In conclusion, through God's praxis-oriented educational ministry, Korean churches who have been stumbling recently could find some new ways for the reign of God.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 하나님의 프락시스로서의 교육목회
Ⅲ. 교육목회적 실천
Ⅳ. 신반포감리교회의 교육목회
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-235-004148987