메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이순연 (단국대학교)
저널정보
부산대학교 인문학연구소 코기토 코기토 제63호
발행연도
2008.2
수록면
151 - 184 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A machine civilization of industrial development offers an easy life, then again personality is sublated and more liquidated. Most people lose their meaning and value of themselves, so they thirst a real education for them. In these realities of life, we keenly have to ask how to map out a program, we can redeem ourself. then I give ear to thought of Laozi. Thought of Laozi affects importance to us, especially because education of Human nature grounded on Laozi regards a purpose for an individual autonomy, so each individual is not decided by any external authority and control and also is not a tool for what. People pursue a purpose of life according to existence of each individual, so we must not until rule out any external authority and control, personal’s true character can grow freely. Of course the
freely is not license but a kind of duty related to society for leading a life. Exactly, each personality must be joined and added to society as a man who has a morally sense of responsibility. Laozi said you have to well aware a family through a family, a village through a village
and a world through a world. These words assert a responsibility of society, so has had a strong influence on modern education. Judged from this meaning, education thought grounded on Human nature of Laozi marks an epoch in Korean education.

목차

1. 自然
2. 老子가 말하는 人間 本性
3. 老子의 人間本性에 따른 敎育방법
4. 老子가 말하는 참 교육자의 모습
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0