메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장옥남 (김천중앙초등병설유치원) 권민균 (계명대학교)
저널정보
계명대학교 생활과학연구소 과학논집 과학논집 제35집
발행연도
2009.12
수록면
131 - 146 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined mothers’ and teachers’ knowledge and beliefs on the purpose, the content, the method, and the evaluation of young children’s mathematics education and the difference of knowledge and beliefs of the two groups. 254 teachers and 116 mothers in kindergarten and day-care centers in Kyungbuk province and Daegu city were surveyed. The results of the study revealed the meaningful differences in the knowledge and beliefs of two groups on young children’s mathematics education. The teachers considered small group activity, free choice activity, teaching through plays, concrete material, relationship with peers and practice and drill as more important. In contrast, the mothers considered individual activity with teacher guide, game, teaching through plays. concrete materials, block, relationship with peers as more important. The results have some implication not only for mathematics teaching practices in formal setting but also for parent interaction with young children in their families.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0