메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육교육학회 한국체육교육학회지 한국체육교육학회지 제5권 제1호
발행연도
2000.9
수록면
11 - 23 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is twofold: (1) to briefly examine some theoretical aspects of moral education in physical education and the development of character in sport which emerge from inquiry settings and research. Two theoretical concepts of moral education are briefly discussed: (a) approaches of moral-reasoning(Bandura`s social learning approach and on moral development(Bredemeier & Shields, 1993) and, (2) to focus on a practical approach that can be utilized by practitioners in their work with children and youth. This approach emphasizes the psychological and sociological characteristics of youth programs, ie., prominent practical aspects of the development of character. Critical considerations in character development are reported, followed by an emphasis on some practical implications for the teaching and coaching domains. This study will contribute to promote moral growth through physical activity experiences by showing specific moral education strategies that can be used by physical educators, coaches, sport administrators, parents, and others involved in the world of sport and physical education. It will also provide some `food for thought` for researchers and educators who have an interest in promoting moral education and development of character.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-370-002762136