메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조남흥 (연세대학교) 허영글 (연세대학교) 박상훈 (연세대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제61호
발행연도
2015.8
수록면
461 - 470 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2015.08.61.461

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the effects of feedback methods on the motor performance and learning with inadequate cognitive ability during the Sport Stacking skill. The subjects for this study were 40 male high school students who had no information about the purpose of this study. Their task performance was checked in the stages of acquisition, retention and transfer to get statistical date on mean and standard deviation, and two-way ANOVA was utilized to look for any possible significant intergroup gaps.
Analyses suggest the following results:
a) The KP, the KR, KP+KR, and control groups each showed a significant difference when compared to the control group, During the acquisition phase.
b) The KP group and KP+KR group showed a significant difference when compared to the control group, During the immediately retention test and the Both KP+KR and KP groups showed significant differences when compared to the control group, During the delayed-retention test.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-001843011