메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李健相 (仁濟大學校)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제38집
발행연도
2015.2
수록면
483 - 499 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To characterize the understanding of accepting Western culture in Early modern Japan’s society where the time period had been a national isolation policy, late 16th to 19th century of 300 years of time period will be selected to show how Japan has simplified its characteristics in accepting Western cuture.
We will mainly consider to focus on the Japan’s response in education organization to have a clear understanding of accepting Western curlture through out the time period of 300 years in early mordern Japan, Especially taking a close view on how Japan has accepted and developed Rangaku(蘭學) and Yogaku(洋學) in the movement toward modernization of education.
Since 1571, under the time of Nanbangaku(南蛮学) Japan had been passive, since 1641 Japan had beginning to show active response under Komogaku(紅毛学). After 1811 and between 1857, further strong active movement had been started and finally from 1860 whole a lot active attitude took place in Banshowagegoyo(蛮書和解御用) and Banshosirabesho(蛮書調所). Since 1874 a complete acceptance had been settled in Tokiokaiseigakko(東京開成学校).
Passive to active, these active movement became further active attitude and aprroaches. Finally, wide expansion led to a complete acceptance of Western culture.

목차

1. はじめに
2. 近世日本の西洋文化の受容
3. おわりに
參考文獻
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-830-002000556