메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손경애 (호남대학교) 김민정 (중앙대학교)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제1집
발행연도
2015.6
수록면
109 - 133 (25page)
DOI
10.24173/jge.2015.06.1.109

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study is using a quantitative method to measure the effects of factors such as the number of sentences and the number of words and phrases forming reading texts for Korean language education on the difficulty of such reading texts. For this purpose, we measured the number of sentences and the number of words and phrases in reading texts included in TOPIK examinations for the reading section. According to the results, the number of sentences and the number of words and phrases were significantly larger in higher levels. However, the difference in the number of sentences between low levels and high levels did not have a significant effect, and the number of words and phrases was similar among the 4th and higher levels.

목차

1. 서론
2. 읽기 지문의 난이도에 대한 기존의 연구
3. TOPIK의 읽기 지문 분석
4. 한국어 교재 읽기 지문의 난이도 분석
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-005-002068768