메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제22권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
27 - 49 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to show the causes of errors in German compositions by Korean students and the necessity of valency-grammar in education of German composition. There are 16 common errors extracted from third year Korean college students majoring in German language. The causes behind these errors consist of factors that are both linguistic and not linguistic. However, this paper is restricted to studying only the linguistic factors of errors. This paper looks into five areas of orthographical, morphological, lexical, syntactical, and stylistic errors, as suggested by Lewandowski (1990). Error analysis can assist in finding causes for errors and in turn, help to find a method to correct the errors. Linguistic errors caused by interference of mother-tongue and by lack of the knowledge of valency-grammar attracted attention in this particular research. Therefore, the research shows that German educators must emphasize interference and valency- grammar in the future education of German composition.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0