메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제69호
발행연도
2017.1
수록면
1 - 24 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the Korean language learner and the instructor’s perception about Korean buddy program and to analyze the difference between the learner’s perception and the instructor’s perception as a basic study to enhance the efficiency of the program. In order to do this, we investigated the learner’s perception about the program by variables and implemented in-depth analysis using SPSS(23.0) program. Also we analyzedthe differences of perception in order to utilize the instructor’s expertise and rich experience for improving the buddy program. As a result of the needs survey for learners, it seems to be necessary to develop a differentiated program according to the learner’s proficiency. Especially, regarding the buddy’s academic background and nationality, both the learner and the instructor do not absolutely require the standard of being a Korean university student. The result of the differences analysis revealed that there is a significant difference between the learner and the instructor about the main role of the Korean buddy and the usefulness of the program. These research results implies that it isnecessary to reestablish the buddy’s role and to reorganize the contents of buddy’s activity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0