메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제22권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
112 - 131 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Computer-assisted language learning has been popular among EFL learners and teachers. In particular, automated English grammar checkers have made a significant contribution to improving learner’s writing ability and reducing the workload of teachers as well. However, studies investigating the validation of the AI-based grammar checker are scarce. This study collected 40 writing samples collected from Korean EFL high school second graders. The grammatical errors from collected samples were analyzed by the AI-based grammar checker and human raters. The study also identified the error types that an AI-based English grammar checker produced by comparing the feedback messages to human-raters’ corresponding corrections. The grammar checker disclosed the wrong feedback, same and different feedback compared to the human raters. The results indicated that the program failed to detect the prevalent grammatical errors and sometimes provided incorrect feedbacks, while it showed several successful ones. Nevertheless, this study shed light on the possibility of application of AI-based computer programs in EFL classroom. In addition, this study will be of interest to the English language teachers who deal with a large amount of students’ writings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0